Friday, November 11, 2011

Atlit Malaysia Sukan Sea indonesia, 2011 cirit birit

2011/11/12
PALEMBANG: Beberapa atlit Malaysia yang tinggal di Perkampungan Sukan, Kompleks Sukan Jakabaring di sini dilapor mengalami sakit perut dan cirit birit, dipercayai akibat keracunan makanan sejak semalam.

"Saya dimaklumkan 10 atlit kita yang kena cirit birit. Bagaimanapun kita tidak tahu apa puncanya. Mereka semua makan di dewan makan Perkampungan Atlit.
"Saya sudah melaporkan perkara ini kepada pihak pengurusan dan mereka akan menyiasat pekara itu," kata ketua kontinjen Malaysia di Palembang, Datuk Syed Mustaffa Syed Ali ketika dihubungi hari ini.
Beliau berkata, 10 atlit terbabit terdiri daripada atlit skuad gimnastik dan menembak.

Sementara itu, atlit gimnastik artistik lelaki, Mohd Hamzarudin Nordin berkata, beliau mengalami sakit perut dan cirit-birit sejak malam tadi.

"Kami hanya makan makanan yang disediakan dalam Perkampungan Atlit...tak sangka boleh kena cirit birit," katanya ketika ditemui di Dewan Gimnastik, Kompleks Sukan Jakabaring.

Mohd Hamzarudin berkata, kesakitan yang dialaminya sudah mula reda selepas mendapat rawatan di pusat perubatan yang terdapat dalam kawasan Perkampungan Atlit. - BERNAMA

..............................................................................................................

Taknak tuduh sapa2... 
Cuma terkilan dengan apa yang berlaku... Kalau seorang je atlit yang jadi gitu, xpelik sangat.... ini sampai 10 orang... makan lak di SITU...
Tak ape... sama2 kita doakan kesejahteraan dan keselamatan atlit2 kita disana....
sama2 kita sokong semangat perjuangan mereka..
jangan mudah putus asa! Yakin boleh.. semoga berjaya!!!

No comments:

Post a Comment