Sunday, September 18, 2011

melihat perbezaan di mata anda...

Berapa umur kamu sekarang?
20?  21? 30? 40? 50?
Cepatnya masa berlalu...

Baru semalam dirasakan sedang bermain masak2 di laman rumah....
Baru semalam dirasakan sedang membaca buku murid2 tahun 1...
Baru semalam dirasakan menjawab ujian penilaian...

Dan hari ini? Oh... rupa-rupanya sudah bertahun2 ianya berlalu...
Sudah habis sekolahkah sekarang? Sudah masuk universitikah sekarang? Sudah bekerjaya? Atau juga sudah melangkah ke alam berumah tangga??

Masih mudakah kamu? Atau...Sudah terlalu berumur?

..#..#..#..#..#..#..#..#.. 

Hmmm.... alangkah cepatnya masa berlalu... rindunya aku pada masa2 lalu yang sudah aku pasti tidak dapat diputarkan kembali........

Abah.... Rindunya pada abah... pejam celik pejam celik dah lama abah meninggalkan aku, kakak, adik2 dan mak.... rindunya...... semoga arwah abah sentiasa dicucuri rahmat....
Mak..... Tak sedar dengan masa yang berlalu hampir 7 bulan sudah aku berumahtangga dan tanggungjawab yang dulunya dipikul mak kini jatuh ke bahu sang suamiku... rindunya aku pada mak..... entah bila aku dapat pulang lagi ke sana.... 

kakak2ku... hmmm.... sudah beranak pinak semuanya... aku tumpang gembira dengan rezeki dari-Nya... rindunya pada kamu.... semoga kamu bahagia dengan suami dan anak2.... 

adik2ku... dah besar panjang ye,.....? rindu betul dengan lawak jenaka manja dan nakalnya perwatakan kamu semua... belajar rajin-rajin dan ingat dengan cita-citamu... 

Lots of love......

2 comments: