Friday, August 31, 2012

SELAMAT MENYAMBUT KEMERDEKAAN YANG KE- 55 MALAYSIA!

Tak terlewat kan aku ucapkan kepada semua rakyat Malaysia --> SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE-55 pada 31 August 2012 kelmarin bersamaan hari Jumaat...
Teringat waktu zaman persekolahan beberapa tahun yang lalu... waktu tu sambutan kemerdekaan tersangatlah meriah... dengan percikan bunga api. dengan semangat kebanggaan laungan kemerdekaan didengarkan... sememangan momen itu takkan dapat dilupakan sampai bila2....
Tapi sekarang ni aku rasa sambutan kemerdekaan dah tak semeriah dulu.... kenapa? aku tertanya2... aku dapat rasakan setiap sambutan perayaan di Malaysia sekarang ni tak kisahlah perayaan apapun, unsur POLITIK lg hebat diperdebatkan... Aku tak nak bermusuh dengan politik... tp kenapa nak memperdengarkan perkara2 yang sudah berulang kali diperdepatkan tatkala kita SATU MALAYSIA ni nk menyambut perayaan besar begini???? hmmmm...... semoga rakyat dan pemerintah tak terlalu taksub dgn taburan janji sebagainya kerana walau diagihkan berjuta2 ringgit pun kepada rakyat, masih ada yang menderita kerana kekurangan bermacam2 perkara...
AKU MAHU MELIHAT MALAYSIA YANG AMAN MAKMUR SELAMANYA
lagi sekali. SELAMAT MENYAMBUT KEMERDAKAAN YG KE-55 TO ALL MALAYSIAN!!! AKU SAYANG MALAYSIA!!

No comments:

Post a Comment