Friday, July 13, 2012

Adam dah nak masuk 6 bulan....

OKEY.... DAH NAK MASUK 6 BULAN NI I NEED TO PREPARED MY SELF MENTALLY AND PHYSICALLY.... WAKE UP LITTLE BIT EARLY NOT LIKE BEFOR.... WHY???
HEHEEEEE... Iyelah... nak masuk 6 bulan, mean Adam dah boleh start makan... Sebelum ni pun memang aku dah mcm2 search pasal solid food yang nk diberikan pada Adam... Insyaallah, aku takkan bagi Adam makan makanan yg entah apa2 especially yg sah2 tak berkhasiat.... sekarang ni dah pelbagai penyakit merebak dikalangan baby2.. mungkin tak semestinya sbb faktor makanan sahaja tp at least we as a mom try to avoid that....
starting ni plan nk try bg puree buah-buahan & sayuran dulu... 1. Banana
2. Apple
3. Pear
4. Carrot
5. Avocado
Dan lain2 yang sewajarnya... ENTAHKAN JADI ENTAHKAN TIDAK, AKU SENDIRI TAK PASTI TP AKU AKAN CUBA YG TERBAIK UTK ADAM... HEHEEEE.... -mama buat sendiri puree tu nanti adik kena cuba makan tau... =p -
all the equipment tak complete lagi sebenarnya.. sedang usaha mendapatkan kesemuanya.. tak sempat nk kura shopping sgt... but hopefully semuanya akan ready by 19 July... Nak bagi kat Baby Sitter nanti pun kena prepare ayat yg sesuai jugak tu nk explain camana.. bukan apa.. some of BS ni selalu akan sesuka hati je nk masak n suap mcm2 kat baby..... katanya baby boleh mkn itu la... makan ini la.. teringin itu la.... mcm2 lah tunjuk sebabnya.. but really hope Adam punya BS boleh faham kehendak aku ni sbg seorang ibu yg pentingkn kesihatan anak.... Ada jugak dengar kisah/cerita dr kawan2 yg hantar anak ke BS.. BS tak suap pun puree yg si masak tu sbb katanya anak taknak... lg nak makan benda2 lain mcm jajan ke... nestum ke.... n makanan instant yg lain... OH NO!!! PLEASE... ALL INSTANT FOOD TU TAK BERKHASIAT LANGSUNG!!!! NO.. AKU TAKMO BG ADAM MAKAN MAKANAN INSTANT TU.. NI PUN ATAS NASIHAT MOMMIES DILUAR SANA JUGAK... SO I'LL FOLLOW.... Peace.. =)

No comments:

Post a Comment